o projekcie

Mural, graffiti lub inny artystyczny street art - poszukajmy ich wspólnie z uczniami! Celem projektu jest zainteresowanie uczniów sztuka uliczną, rozumianą jako tekst kultury. W trakcie projektu uczniowie:
- znajdą w swojej okolicy mural, graffiti lub inny wytwór street art, dowiedzą się o nim kilku informacji/ciekawostek, a następnie nagrają na ten temat filmik na Flipgrid,
- oznaczą lokalizację znalezionego tekstu kultury na mapie Google,
- opracują klasowo quiz wiedzy o street art odnośnie swojego regionu,
- przygotują w szkole happening "Poznaj street art", a filmowy reportaż z przebiegu happeningu umieszczą na TwinSpace.
Szczegóły (linki do platform, kody dostępu) znajdują się na TwinSpace projektu.

Cele:
- zapoznanie uczniów ze sztuką street art,
- ćwiczenie umiejętności analizy tekstu kultury,
- współpraca na platformie Flipgrid oraz Mapy Google,
- inspirowanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji,
- wykorzystanie narzędzi cyfrowych do tworzenia atrakcyjnych quizów,
- integrowanie społeczności klasowej i rówieśniczej,
- organizacja wspólnych happeningów,
- motywowanie do poznawania sekretów regionów, tworzenia wycieczek, gier terenowych.

Etapy realizacji projektu. 
Uczniowie:
- w grupach znajdą w swojej okolicy mural, graffiti lub inny wytwór street art, dowiedzą się o nim kilku informacji/ciekawostek, a następnie nagrają na ten temat filmik na Flipgrid (wrzesień);
- oznaczą lokalizację znalezionego tekstu kultury na mapie Google i dodają krótki opis na blogu projektowym; (październik),
- opracują klasowo quiz wiedzy o street art odnośnie swojego regionu (październik), a grupy partnerskie zagrają w przygotowane gry,
- przygotują w szkole happening "Poznaj street art" z wykorzystaniem gamifikacji, a filmowy reportaż z przebiegu happeningu umieszczą na TwinSpace (listopad).

 Ważne informacje:
Czego szukać? https://www.youtube.com/watch?v=be8YuHJfCvA
Link do projektu eTwinning: https://live.etwinning.net/projects/project/174552
Flipgrid tu: https://flipgrid.com/e96137
Wydarzenie na Facebooku tu: https://www.facebook.com/events/656615144710843/

Komentarze